Učitavam...

Šest razloga zašto biste redovno trebali jesti špinat

Kada je zeleno lisnato povrće u pitanju, špinat je jedno od najsvestranijih. Može se dodati smoothieju, jesti kao dodatak salatama, pržiti, pa čak i umiješati u pite ili druge slane deserte.

Špinat ima i brojne zdravstvene prednosti, a lako ćete ga ugraditi u svoje obroke.

Evo šest razloga zbog kojih biste trebali češće posezati za špinatom.

Bogat je hranjivim sastojcima
Tri šoljice sirovog špinata imaju samo 20 kalorija, 2 grama proteina i 3 grama ugljikohidrata te 2 grama vlakna. Iako ima tako malo kalorija, špinat je prepun hranjivih sastojaka. Tri šoljice osiguravaju preko 300% dnevne potrebe za vitaminom K koji podupire kosti. Špinat također osigurava preko 160% dnevnog cilja za vitaminom A i oko 40% za vitaminom C. Oba vitamina važna su za funkcioniranje imunološkog sistema i zdravu kožu.

Špinat također sadrži 45% dnevne potrebe za folatima, vitaminom B koji pomaže u stvaranju crvenih krvnih stanica i DNA. Špinat opskrbljuje 15% dnevnih potreba za željezom i magnezijem, 10% kalija i 6% kalcija, zajedno s manjim količinama ostalih vitamina B grupe.

Obiluje antioksidansima
Uz brojne vitamine i minerale, špinat sadrži i antioksidanse povezane s protuupalnim djelovanjem i zaštitom od bolesti. Uključuju kempferol, flavonoid koji je pokazao da smanjuje rizik od raka, kao i da usporava njegov rast i širenje. Drugi, nazvan kvercetin, povezan je s mogućim zaštitnim učincima na pamćenje, kao i sa srčanim bolestima i dijabetesom tipa 2.

Špinat je funkcionalna hrana
U studiji objavljenoj u časopisu Food & Function navode da supstance iz špinata mogu smanjiti oksidativni stres, oštećenje DNA i bolesti. Uz to, pokreću oslobađanje hormona sitosti, zbog čega se možete osjećati punije i zadovoljnije.

Iz tih razloga istraživači zaključuju da jedenje više špinata može pomoći u obrani od bolesti srca, raka, dijabetesa tipa 2 i pretilosti.

Podržava zdravlje mozga
Protuupalni učinci špinata čine ga ključnim za zaštitu mozga, posebno kad je u pitanju starenje. U jednoj su studiji istraživači pratili prehrambene obrasce i kognitivne sposobnosti više od 950 starijih odraslih osoba tokom pet godina. U svom otkriću opisuju da je “vidljiv značajan pad stope kognitivnog pada kod onih koji su konzumirali veće količine zelenog lisnatog povrća”.

Može pomoći u upravljanju krvnim pritiskom
Špinat je izvor prirodnih nitrata, spojeva koji otvaraju krvne žile kako bi poboljšali protok krvi i olakšali opterećenje srca.

Štiti zdravlje očiju
Pokazalo se da jedan od antioksidansa u špinatu, lutein, smanjuje rizik od degeneracije makule, bolesti oka koja može zamagliti vid potreban za aktivnosti poput čitanja i vožnje. Ova bolest je vodeći uzrok gubitka vida kod ljudi starijih od 50 godina. Trenutno nema lijeka ili liječenja koji bi popravili stanje pa je prevencija ključna.

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *